Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Penpops
Nybroviken Sjötaxi 1 på Strömmen, Stockholm 2015-06-13
Nybroviken Sjötaxi 1 på Strömmen, Stockholm 2015-06-13
Foto: Krister Nilsson
Fler bilder
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* www.gulalinien.com, WEB, 2007-06-21
* Sveriges Skeppslista 2005, S276
* Sveriges Skeppslista 2006, S286
* Sveriges Skeppslista 2007, S312
* Sveriges Skeppslista 2008, S
* Sveriges Skeppslista 2009, S
* Sveriges Skeppslista 2010, S350
* Sveriges Skeppslista 2011, S354
* Sveriges Skeppslista 2012, S389
  Byggd 2003
  Varv Aquapro International Ltd, Auckland, Nya Zeeland
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Plast
  IMO nummer -
  Signal SFC 7098
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 9,00 meter 9,00 meter
  Största bredd 3,30 meter 3,30 meter
  Djupgående 0,78 meter 0,78 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 2 x Yamaha F115 2 x Suzuki DF175
  Effekt 230 hk, 169 kW 350 hk, 257 kW
  Toppfart 30 knop -
  Kapacitet 12 passagerare 12 passagerare
  Historik
  2003-09-22 Levererad av Aquapro International Ltd som Penpops till Gula Linien AB, Nyköping.
  2003-09-26 Visas upp för allmän beskådan på Nyköpings torg.
  2003-09-27 Sjösatt i Nyköpings hamn.
  2004 Insatt i trafik i Södermanlands skärgård.
  2010 Såld till Nybroviken RIBevent AB, Solna och omdöpt till Nybroviken Sjötaxi 1.
  2011 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Suzuki DF150, 300 hk, 220 kW, installeras.
  ? Nya huvudmaskiner, av fabrikat Suzuki DF175, 350 hk, 257 kW, installeras.
Tillbaka till Gula Linien AB
Tillbaka till Nybroviken RIBevent AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1003 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Fröja
AB Göteborg -
Styrsö Skärgårdstrafik

m/s Fröja Foto: Krister Nilsson

Fartyget färdigställdes vid Djupviks varv AB 1980 efter att skrovet tillverkats vid Falkenbergs varv AB. Leveransen till Styrsöbolaget skedde den 13 december och byggnadskostnaden uppgick till 6,5 milj SEK. Sedan dess och än idag är hon trogen trafiken i Göteborgs södra skärgård.