Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Anna
Ingen bild

  Fartygsfakta    
  Byggd 1912
  Varv Gebr. G. & H. Bodewes, Martenshoek, Nederländerna
  Varvsnummer -
  Registernr 7585
  Fartygstyp Skonert, numera motorfartyg
  Material Järn
  IMO nummer -
  Signal SJVM
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa - 25,90 meter
  Största bredd - 6,26 meter
  Djupgående - 2,40 meter
  Brt/Nrt - 90/46
  Maskineri - -
  Effekt - 200 hk, 147 kW
  Toppfart - -
  Kapacitet - -
  Historik
  1912 Levererad av Gebr. G. & H. Bodewes som Anna till ett rederi i Nederländerna.
  ? Såld till Hamburg, Tyskland och omdöpt till Alwine.
  1927-07-06 Såld till Hans Peter Albertsen, Marstal, Danmark och omdöpt till A.C. Friis.
  1929-10-14 Såld till Richard Levi Wirén, Kalmar och omdöpt till Solamit.
  1933-09-09 Ny hemort Figeholm.
  1940-06-25 Ny hemort Kalmar.
  1950-03-11 Såld till pr/Fritjof Källsson, Lidköping för 62.500 kr i värdepapper.
  1961-03 Såld till Erik Gunnar Andersson, Degerhamn för 70.000 kr.
  1962 Omregistrerad till motorfartyg.
  1966-04 Såld till Styrsö Trafik AB, Göteborg för 90.000 kr. Godstrafik i Göteborgs södra skärgård.
  1969 Styrsö Trafik AB byter namn till AB Göteborg - Styrsö Skärgårdstrafik, Göteborg.
  1979 Såld till Sven Sjöqvist, Göteborg. Fritidsfartyg.
Tillbaka till AB Styrsö Trafik AB
Tillbaka till AB Göteborg - Styrsö Skärgårdstrafik
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1692 fartyg, 969 rederier och 121 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Seskarö
Kungliga Väg- och
Vattenbyggnadsstyrelsen

m/s Seskaro Foto: Okänd

Fartyget byggdes 1954 vid AB Hammarbyverket i Stockholm för Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen för trafik på leden Revässaari - Seskarö i Haparanda kommun. Får 1956 nytt namn i Färja 63/66, men fortsätter i trafik på leden ända fram till 1983 då hon säljs till Umeå skärgård och får nuvarande namn Vidar III. Sedan 1991 ägs hon av Norrbyskärsfärjan AB i Norrbyn.