Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Motala Express lämnar Motala
Man lämnar kajen utanför  Motala Docka kl. 08.07.
Man lämnar kajen utanför Motala Docka kl. 08.10.
Första gången i en av Göta Kanals slussar. Borenshults övre.
Första gången i en av Göta Kanals slussar. Borenshults övre.
Kl. 10.40 lämnar man Borenshult och Motala bakom sig.
Kl. 10.40 lämnar man Borenshult och Motala bakom sig.
Passering av Göta Hotell i Borensberg.
Passering av Göta Hotell i Borensberg.
Kungs Norrby akvedukt, över väg 34 utanför Borensberg.
Kungs Norrby akvedukt, över väg 34 utanför Borensberg.
Man lämnar kl. 17.55 Brunnby slussar utanför Ljungsbro för färd mot natthamn i Berg. Färden kommer sedan att fortsätta via Gryts varv till Stockholm.
Man lämnar kl. 17.55 Brunnby slussar utanför Ljungsbro för färd mot natthamn i Berg. Färden kommer sedan att fortsätta via Gryts varv till Stockholm.
Samtliga bilder, foto: Patrik Nylin
Tillbaka till Bildreportage
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1692 fartyg, 969 rederier och 121 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Seskarö
Kungliga Väg- och
Vattenbyggnadsstyrelsen

m/s Seskaro Foto: Okänd

Fartyget byggdes 1954 vid AB Hammarbyverket i Stockholm för Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen för trafik på leden Revässaari - Seskarö i Haparanda kommun. Får 1956 nytt namn i Färja 63/66, men fortsätter i trafik på leden ända fram till 1983 då hon säljs till Umeå skärgård och får nuvarande namn Vidar III. Sedan 1991 ägs hon av Norrbyskärsfärjan AB i Norrbyn.