Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Hakefjord
Hakefjord vid Dyrön 2020-04-25
Hakefjord vid Dyrön 2020-04-25
Foto: Michael Fjordenheim
Fler bilder
  Fartygsfakta    
  Byggd 1998
  Varv A/S Hvide Sande Skibs- & Baadebyggeri, Danmark
  Varvsnummer 84
  Registernr 15057
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Stål
  IMO nummer -
  Signal SJRN, numera SFE 2533
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 20,66 meter 20,66 meter
  Största bredd 6,66 meter 6,66 meter
  Djupgående 2,46 meter 2,46 meter
  Brt/Nrt 132/39 132/39
  Maskineri 2 x Volvo Penta TAMD 122A 2 x Volvo Penta D13
  Effekt 770 hk, 566 kW 800 hk, 588 kW
  Toppfart 11 knop 11 knop
  Kapacitet 120 passagerare 120 passagerare
  Historik
  1998-08-13 Levererad av A/S Hvide Sande Skibs- & Baadebyggeri som Hakefjord till Tjörns kommun, Skärhamn. Hemort Skärhamn. Byggnadskostnad ca. 12 milj SEK. Trafik på traden Rönnäng - Tjörnekalv - Dyrön - Åstol.
  2006 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Volvo Penta D12, 800 hk, 588 kW, installeras.
  2018-11-21 Överförd till båtregistret med signal SFE 2533.
  2019-11 Ombyggd vid Ö-varvet AB, Öckerö. Ny inredning i styrhytten som också får en större vindruta så att skepparen kan se hela fördäck. Ny inredning i passagerarutrymmena. Nya huvudmaskiner, av fabrikat Volvo Penta D13, 800 hk, 588 kW, installeras.
  2024-09-24 Överförd till Tjörns Hamnar AB, Skärhamn.
Tillbaka till Tjörns kommun
Tillbaka till Tjörns Hamnar AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1002 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Venus
Trafikverket Färjerederi

m/s Venus Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 2003 vid Uudenkaupungin Työvene OY efter att skrovet levererats från Riga Shipyard i Lettland. Till en början sätts färjan i trafik på Ljusteröleden för att tidigt 2007 flyttas till Gullmarsleden för att förstärka leden sedan E6:an rasat. Hon blir kvar på västkusten och trafikerar bl a leden Kollhättan - Svanesund innan hon flyttas tillbaka till östkusten och nu är i trafik på Ekeröleden, mellan Slagsta - Jungfrusund.