Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Kuling
Kuling i Tenösund, Vaxholm 2009-05-02
Kuling i Tenösund, Vaxholm 2009-05-02
Foto: Krister Nilsson
Fler bilder
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Sveriges Skeppslista 2001, S214
* Sveriges Skeppslista 2002, S220
* Sveriges Skeppslista 2005, S238
* Sveriges Skeppslista 2006, S242
* Sveriges Skeppslista 2007, S266
* Bo Lindén, Rindö Rederi, TEL 2007-08-27, KN
  Byggd 1993
  Varv Albin Marine Nordic Yacht, Polen
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Plast
  IMO nummer -
  Signal SFC 5989
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 6,98 meter 7,98 meter
  Största bredd 2,60 meter 2,60 meter
  Djupgående 0,60 meter 0,60 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 1 x Johnson 225 2 x Yamaha F225
  Effekt 225 hk, 165 kW 450 hk, 330 kW
  Toppfart 50+ knop 43,5 knop
  Kapacitet - 12 passagerare
  Historik
  1993 Levererad av Albin Marine Nordic Yacht som fritidsbåt.
  2000 Såld till Bo Lindén, Rindö Rederi, Vaxholm och döpt till Kuling. Ny huvudmaskin, av fabrikat Evinrude 125 hk, 91 kW, installeras. Taxibåtstrafik i Stockholms mellersta skärgård.
  2002 Ombyggd och förlängd 1,0 meter under vintern. Nya huvudmaskiner, av fabrikat Honda BF115, 230 hk, 169 kW, installeras. Övergår till dubbelmontage.
  2004 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Honda BF150, 300 hk, 220 kW, installeras.
  2010 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Yamaha F225, 450 hk, 330 kW, installeras.
  2015 Upplagd. Maskinerna flyttas till Pluzz 55.
Tillbaka till Rindö Rederi
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1003 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Delfin IV
Strömma Turism & Sjöfart AB

m/s Delfin IV Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 1964 vid Cerapid verkstads AB i Huddinge för en byggnadskostnad av 214.000 SEK. Hon sätts in i sightseeingtrafik i Stockholms hamn. 1987 förlängs fartyget vid Boghammar Marin på Lidingö och 1998 blir hon ombyggd med nytt däckshus i Gryt. Alltjämt så trafikerar hon Stockholms hamn i sightseeingtrafiken.