Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Lillatle
Lillatle på Strömmen, Stockholm 2002-07-12
Lillatle på Strömmen, Stockholm 2002-07-12
Foto: Patrik Nylin
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Sveriges Skeppslista 2001, S220
* Sveriges Skeppslista 2002, S224
* Sveriges Skeppslista 2003, S230
* Sveriges Skeppslista 2004, S238
* Sveriges Skeppslista 2005, S244
* Sveriges Skeppslista 2006, S252
* Sveriges Skeppslista 2007, S274
* Sveriges Skeppslista 2008, S282
* Sveriges Skeppslista 2009, S304
* Sveriges Skeppslista 2010, S306
* Sveriges Skeppslista 2011, S316
* Sveriges Skeppslista 2012, S349
* Sveriges Skeppslista 2013, S289
  Byggd 1974
  Varv Fiskars varv, Finland
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Plast
  IMO nummer -
  Signal SFC 5676
  Systerfartyg Lillnjord Lillfrej Lillymer
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 7,50 meter 7,50 meter
  Största bredd 2,70 meter 2,70 meter
  Djupgående 1,04 meter 1,04 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 1 x Petter PH2 1 x Petter PH2
  Effekt 16 hk, 11 kW 16 hk, 11 kW
  Toppfart - 6 knop
  Kapacitet - 12 passagerare
  Historik
  1974 Levererad av Fiskars varv som livbåt till svenska isbrytaren Atle, Sjöfartsverket.
  1998 Såld till Sthlms Taxiflotta Karlsson & Co HB, Stockholm och omdöpt till Lillatle. Ombyggd till taxibåt.
  2000 Insatt i trafik som taxi- och charterbåt i Stockholms hamn.
  2012 Såld till Björknäs Camping & Stugby HB, Bro.
Tillbaka till Sthlms Taxiflotta Karlsson & Co HB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1736 fartyg, 1004 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Sunnan
Blidösundsbolaget AB

m/s Sunnan Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes vid Marimatic AB i Östhammar 1968 för Waxholms Ångfartygs AB där hon sätts i trafik i Stockholms skärgård. Säljs 1993 till Motena AB och döps om till Saltarö. 2017 säljs fartyget till Blidösundsbolaget AB. Sedan 2018 gör hon god tjänst på traden Klara Mälarstrand – Tappström för SL under vår och höst. Sommartid trafikeras Nordsydlinjen. 2024 genomgick hon en ombyggnad av övre däck för att möjliggöra ordentliga besättningshytter.