Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Marina Tower 2
Gråben utanför Blockhusudden, Stockholm 2022-06-04
Gråben utanför Blockhusudden, Stockholm 2022-06-04
Foto: Patrik Nylin
Fler bilder
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Sveriges Skeppslista 2011, S332
* Sveriges Skeppslista 2012, S365
* Sveriges Skeppslista 2013, S301
* Sveriges Skeppslista 2014, S294
* Sveriges Skeppslista 2015, S293
* Sveriges Skeppslista 2016, S281
* Sveriges Skeppslista 2017, S281
  Byggd 2003
  Varv Oy Botnia Marin AB, Malax, Finland
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Plast
  IMO nummer -
  Signal SFC 9341
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 11,90 meter 11,90 meter
  Största bredd 3,50 meter 3,50 meter
  Djupgående 0,90 meter 0,90 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri - 2 x Volvo Penta KAD300
  Effekt 570 hk, 419 kW 570 hk, 419 kW
  Toppfart - 35 knop
  Kapacitet - 12 passagerare
  Historik
  2003 Levererad av Oy Botnia Marin AB. Modell: Targa 37.
  2007 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Volvo Penta KAD300, 570 hk, 419 kW, installeras.
  2010? Såld till Elite Hotels of Sweden AB, Nacka och omdöpt till Marina Tower 2.
  2019-06 Såld till Högstad Produktion AB, Vikbolandet och omdöpt till Adrienne af Gryt.
  2019-11-20 Såld till Öppet Hav AB, Stockholm och omdöpt till Gråben.
Tillbaka till Högstad Produktion AB
Tillbaka till Öppet Hav AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1692 fartyg, 969 rederier och 121 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Seskarö
Kungliga Väg- och
Vattenbyggnadsstyrelsen

m/s Seskaro Foto: Okänd

Fartyget byggdes 1954 vid AB Hammarbyverket i Stockholm för Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen för trafik på leden Revässaari - Seskarö i Haparanda kommun. Får 1956 nytt namn i Färja 63/66, men fortsätter i trafik på leden ända fram till 1983 då hon säljs till Umeå skärgård och får nuvarande namn Vidar III. Sedan 1991 ägs hon av Norrbyskärsfärjan AB i Norrbyn.