|
Löfholmsvarvet Lidingö Nya Warv & Werkstäder AB Lidingöverken
|
 |
Lövholmsvarvet i Gröndal, Stockholm övertas 1925 av J A Åberg. 1939 startar man även verksamhet vid Gåshaga på Lidingö. 1941 byter man namn till Lidingö Nya Warv & Werkstäder, Lidingö. Verksamheten vid Lövholmsvarvet läggs definitivt ner 1945. Den 1 januari 1947 byter varvet namn till Lidingöverken KB. Verksamheten upphör 1960 efter två förödande bränder som försenar leveransen av, det som senare skulle visa sig vara, varvets sista fartyg. |
|
|
 |
|
 |
Anm. |
Verksamheten upphört, inga kontaktuppgifter. |
|
 |
|
 |
Fartyg |
Varvsnr |
Byggår |
Fartygstyp |
|
|
 |
|
 |
Tillbaka till Varv |
|
|
|  |
|
|
|  |
|
Den 6 april 1903 bogserar s/s Carl XI Östhammar I från Östhammar till Ekensbergs Varv, Stockholm där fartyget skall få ny ångpanna installerad.
|
|
 |
|
|  |
|
|
|  |
|
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1003 rederier och 124 nybyggnadsvarv.
Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
|
|
 |
|
|  |
|
|
|  |
|
m/s Delfin IV Strömma Turism & Sjöfart AB
 Fartyget byggdes 1964 vid Cerapid verkstads AB i Huddinge för en byggnadskostnad av 214.000 SEK. Hon sätts in i sightseeingtrafik i Stockholms hamn. 1987 förlängs fartyget vid Boghammar Marin på Lidingö och 1998 blir hon ombyggd med nytt däckshus i Gryt. Alltjämt så trafikerar hon Stockholms hamn i sightseeingtrafiken.
|
|
 |
|
|  |
|