|
Röda bolaget Paddans Båtbolag AB
|
 |
Göteborgs Bogserings- & Bärgnings AB köper 10 november 1951 in Paddanbåtarna från Per-Valter Sandeberg, Scandinavian Resebureau för totalt 84.968,49 SEK. Båtarna överförs 1952 till det egna och nystartade Paddans Båtbolag AB, men överförs 1953 på nytt till Röda Bolaget som rederiet nu heter. Båtarna säljs på våren 1970 till Rederi AB Göteborg-Fredrikshavn-Linjen, Sessanlinjen som även övertar trafiken. |
|
|
 |
|
 |
Anm. |
Verksamheten upphört, inga kontaktuppgifter. |
|
 |
|
 |
|
 |
Tillbaka till Rederier |
|
|
|  |
|
|
|  |
|
|
|  |
|
Vi erbjuder dig nu 1697 fartyg, 974 rederier och 121 nybyggnadsvarv.
Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
|
|
 |
|
|  |
|
|
|  |
|
m/s Seskarö Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen
 Fartyget byggdes 1954 vid AB Hammarbyverket i Stockholm för Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen för trafik på leden Revässaari - Seskarö i Haparanda kommun. Får 1956 nytt namn i Färja 63/66, men fortsätter i trafik på leden ända fram till 1983 då hon säljs till Umeå skärgård och får nuvarande namn Vidar III. Sedan 1991 ägs hon av Norrbyskärsfärjan AB i Norrbyn.
|
|
 |
|
|  |
|