Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Hammarstens varv
Hammarstens varv, Norrköping startas 1912 av Olof Hammarsten när han, tillsammans med några köpmän, köper Gamla varvet i Norrköping. Verksamheten övertas senare av Olofs son Per Wilhelm som tvingas lägga ner varvet 1857 i samband med krisen efter Krim-kriget.
  Kontaktuppgifter  
  Anm. Verksamheten upphört, inga kontaktuppgifter.
  Fartyg Varvsnr Byggår Fartygstyp
  Norrköping - 1832 Hjulångare
  Amiral von Platen - 1834 Hjulångare
  Cometen - 1835 Hjulångare
  Daniel Thunberg - 1835 Hjulångare
  Eric Nordevall - 1837 Hjulångare
  Thomas Telford - 1838 Hjulångare
  Wettern - 1839 Hjulångare
  Raketen - 1839 Hjulångare
  Acitve - 1840 Hjulångare
Tillbaka till Varv
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1002 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Venus
Trafikverket Färjerederi

m/s Venus Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 2003 vid Uudenkaupungin Työvene OY efter att skrovet levererats från Riga Shipyard i Lettland. Till en början sätts färjan i trafik på Ljusteröleden för att tidigt 2007 flyttas till Gullmarsleden för att förstärka leden sedan E6:an rasat. Hon blir kvar på västkusten och trafikerar bl a leden Kollhättan - Svanesund innan hon flyttas tillbaka till östkusten och nu är i trafik på Ekeröleden, mellan Slagsta - Jungfrusund.